Menu
  • NKP Fiľakovský hrad

    NKP Fiľakovský hrad (Foto: Z. Schnelczer)

  • Budova Vigadó

    Budova Vigadó (Foto: G. Illés)

  • Kaštieľ Berchtoldovcov

    Kaštieľ Berchtoldovcov (Foto: Z. Schnelczer)

  • Mestský park

    Mestský park (Foto: Z. Schnelczer)

  • NKP Farský kostol nanebovzatia Panny Márie a františkánsky kláštor

    NKP Farský kostol nanebovzatia Panny Márie a františkánsky kláštor (Foto: Z. Schnelczer)

  • Novohradské turisticko-informačné centrum

    Novohradské turisticko-informačné centrum (Foto: Mesto Fiľakovo)

  • Mestský úrad

    Mestský úrad (Foto: archív mesta Fiľakovo)

Úradné hodiny

Mestský úrad
Po.-Št.: 7.30-11.30/12.30-16.00
Piatok: 7.30-11.30

Klientske centrum - Pokladňa
Po.-Št.: 7.30-11.30/12.00-16.00
Piatok: 7.30-11.30

Matričný úrad
Po.-St.: 7.30-11.30/12.00-16.00
Štvrtok: nestránkový deň
Piatok: 7.30-11.30

Oznámenie funkcií, zamestnaní, činností a majetkových pomerov poslancov

Rok 2022

Rok 2021

Rok 2020

Rok 2019

Vybavuje: Klára Szakóová
Kontakt: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript., tel. č. 047/ 43 81 011
Matričný úrad sa nachádza v budove Mestského úradu Fiľakovo na prízemí v klientskom centre.

Matrika je štátna evidencia o osobnom stave fyzických osôb, ktoré sa narodili, uzavreli manželstvo alebo zomreli na území Slovenskej republiky. Matrika je verejná listina. Tvorí ju kniha narodení, kniha manželstiev a kniha úmrtí. Kniha narodení a kniha úmrtí sa vedie pre každú obec, kniha manželstiev sa vedie ako jediná.

Spádové obce matričného úradu: Biskupice, Bulhary, Ratka

Matričný úrad plní najmä tieto úlohy:

  1. vedie štátnu evidenciu o osobnom stave fyzických osôb, ktoré sa narodili, uzavreli manželstvo alebo zomreli na území matričného úradu (ďalej len „matrika“)
  2. zapisuje do matriky údaje o narodení, uzavretí manželstva a úmrtí a údaje o iných skutočnostiach rozhodujúcich pre zistenie alebo overenie osobného stavu, najmä o osvojení, určení otcovstva a rozvode manželstva a podobne, ak zákon o matrikách neustanovuje inak
  3. vydáva rodné listy, sobášne listy a úmrtné listy na použitie v tuzemsku aj v cudzine
  4. vyhotoví úradný výpis alebo umožní nazrieť do matriky a robiť z nej výpisy len osobám a úradom uvedeným v zákone o matrikách
  5. plní oznamovaciu povinnosť o údajoch zapísaných v matrike voči štátnym orgánom, obciam a iným ustanovizniam v rozsahu uvedenom v osobitných predpisoch
  6. vedie zbierku listín (tvoria ju listiny, ktoré slúžia ako podklad na zápis, dodatočný záznam alebo ich zmenu v matrike) a odovzdáva ju Okresnému úradu Lučenec
  7. zabezpečuje prípravu a výkon obradu uzatvárania manželstva pred príslušným orgánom štátu
  8. pripravuje a posudzuje doklady na uzavretie manželstva pred orgánom cirkví
  9. prijíma súhlasné vyhlásenie rodičov o určení otcovstva k dieťaťu
  10. prijíma oznámenie o prijatí skoršieho priezviska po rozvode manželstva a vydáva o tom potvrdenie
  11. vyberá správne poplatky spojené s vydávaním matričných dokladov
  12. preberá žiadosti a pripravuje podklady na zápis narodenia, uzavretia manželstva a úmrtia štátnych občanov SR, ktorí sa narodili, uzavreli manželstvo alebo zomreli v cudzine do Osobitnej matriky MV SR v Bratislave
  13. vykonáva zmenu mena cudzojazyčného na slovenský ekvivalent a naopak, zmenu mena a priezviska dieťaťa po jeho právoplatnom osvojení, zmenu mena a priezviska z dôvodu zmeny pohlavia, zmenu priezviska po nadobudnutí plnoletosti spočívajúcu v používaní len jedného z dvoch alebo viac priezvisk, zmenu priezviska spočívajúcu v zápise ženského priezviska bez koncovky slovenského prechyľovania, zmenu priezviska spočívajúcu v úprave v súlade so slovenským pravopisom, zmenu priezviska maloletého dieťaťa, ktorého rodičia uzavreli manželstvo po jeho narodení, zmenu priezviska maloletého dieťaťa, ktorého otec nie je známy, určenie druhého a tretieho mena po nadobudnutí plnoletosti.

ZÁPIS NARODENIA DIEŤATA DO MATRIKY

Narodenie dieťaťa sa nahlasuje na príslušný matričný úrad podľa miesta narodenia. Matrika zapíše dieťa do knihy narodení, vystaví rodný list a žiadosť o príspevok pri narodení dieťaťa.

Dieťa narodené v platnom manželstve /vybavuje otec dieťaťa/:

  • občianske preukazy rodičov
  • sobášny list

Dieťa narodené slobodnej matke:

  • občiansky preukaz  matky /v prípade, že otcovstvo nebude určené súhlasným vyhlásením rodičov na matrike/
  • občiansky preukaz a prítomnosť obidvoch rodičov /v prípade , že otcovstvo bude určené súhlasným vyhlásením rodičov na matrike/

Dieťa narodené rozvedenej matke:

  • právoplatný rozsudok o rozvode
  • občiansky preukaz

Dieťa narodené vdove:

  • sobášny list
  • úmrtný list zosnulého manžela
  • občiansky preukaz

Poplatky: bez poplatku

PODANIE ŽIADOSTI O UZAVRETIE MANŽELSTVA

Žiadosť o uzavretie manželstva podávajú osobne obaja partneri na matričnom úrade, kde má jeden z partnerov trvalý pobyt. Na žiadosť snúbencov môže príslušný matričný úrad povoliť uzatvorenie manželstva pred iným matričným úradom. Ak sa jedná o cirkevný sobáš, žiadosť o uzavretie manželstva podávajú snúbenci na matričnom úrade, kde sídli farský úrad bez ohľadu na trvalý pobyt snúbencov. Po uzatvorení manželstva vystaví matrika sobášny list a vykoná zápis do knihy manželstiev.

K žiadosti treba pripojiť tieto doklady /pokiaľ obidvaja snúbenci sú slovenskými občanmi /:

A. Slobodní

  • rodné listy snúbencov
  • platné občianske preukazy snúbencov

B. Rozvedení

  • všetky doklady pod bodom A. a ešte právoplatné súdne rozhodnutie, ktorým bolo skoršie manželstvo rozvedené
    Maloleté osoby / od 16 do 18 rokov / predkladajú tiež právoplatné rozhodnutie súdu o povolení uzavrieť manželstvo.

C. Ovdovelí

  • všetky doklady pod bodom A. A okrem toho ešte úmrtný list manžela(ky), alebo právoplatné súdne rozhodnutie o dôkaze smrti, alebo vyhlásenie manžela(ky) za mŕtveho.
  • doklady musia byť na matričnom úrade najmenej 7 dní pred uzavretím manželstva

Cudzinec pred uzavretím manželstva v Slovenskej republike je povinný predložiť matričnému úradu najmenej 14 dní pred uzavretím manželstva tieto doklady:

  • rodný list
  • doklad o osobnom stave
  • doklad o pobyte
  • doklad o štátnom občianstve
  • úmrtný list zomretého manžela alebo inú verejnú listinu potvrdzujúcu, že manželstvo zaniklo, ak ide o ovdoveného cudzinca
  • právoplatný rozsudok o rozvode manželstva alebo inú verejnú listinu potvrdzujúcu, že manželstvo je právoplatne rozvedené, ak ide o rozvedeného cudzinca
  • doklad, ktorým možno preukázať totožnosť

Doklad o osobnom stave nemôže byť starší ako šesť mesiacov.
Cudzojazyčné doklady sa predkladajú preložené do slovenského jazyka súdnym prekladateľom SR a opatrené príslušnými osvedčeniami, ak osobitný právny predpis alebo medzinárodná zmluva neustanovuje inak.

Civilný obrad uzavretia manželstva
Obrad uzavretia manželstva pred matričným úradom sa vykonáva slávnostným spôsobom v zmysle príslušných ustanovení Zákona o rodine.
Obrady uzavretia manželstva sa vykonávajú v obradnej sieni Mestského úradu vo Fiľakove.
Na základe žiadosti snúbencov je možné vykonať obrad uzavretia manželstva aj v inej vhodnej miestnosti, či na inom vhodnom mieste, schválenom a povolenom matričným úradom, ak je zárukou zachovania dôstojnosti a slávnostného charakteru obradu, neohrozujúcom život alebo zdravie snúbencov, ako aj zástupcov mesta a zároveň s tým súhlasí matričný úrad a sobášiaci.
Sobášiace dni na Matričnom úrade vo Fiľakove sú štvrtok a sobota, čas konania obradu podľa dohody.

Poplatky:

  • uzavretie manželstva medzi štátnym občanom SR a cudzincom - 70 Eur
  • uzavretie manželstva pred iným než príslušným matričným úradom  medzi štátnymi občanmi SR - 20 Eur
  • povolenie uzatvoriť manželstvo mimo určenej doby - 20 Eur
  • povolenie uzavrieť manželstvo pred iným než príslušným matričným úradom medzi štátnymi občanmi SR - 20 Eur
  • povolenie uzavrieť manželstvo pred iným než príslušným matričným úradom medzi ŠO SR a cudzincom alebo medzi cudzincami - 35 Eur
  • uzavretie manželstva medzi cudzincami - 200 Eur
  • uzavretie manželstva ak ani jeden zo snúbencov nemá na území SR trvalý pobyt - 200 Eur
  • povolenie uzatvoriť manželstvo mimo úradne určenej miestnosti - 70 Eur

Potvrdenie k uzavretiu manželstva v cudzine
Je potrebný občiansky preukaz, poplatok - 5 Eur, lehota na vybavenie - na počkanie.

Dôležité upozornenie - od účinnosti zákona č.14/2006 Z. z. ktorým sa mení a dopĺňa zákon NR SR č.154/199 4Z.z. o matrikách , t. j. od 1.2.2006  Slovenská republika  nevydáva osvedčenie o právnej spôsobilosti na uzavretie manželstva . Štátny občan Slovenskej republiky, ktorý chce uzatvoriť manželstvo v cudzine, sa môže obrátiť na matričný úrad podľa miesta svojho trvalého pobytu alebo posledného trvalého pobytu v SR.  Matričný úrad mu vydá potvrdenie o tejto skutočnosti.

VYBAVOVANIE ÚMRTIA OBČANOV, KTORÍ ZOMRELI V ÚZEMNOM OBVODE MATRIČNÉHO ÚRADU

predkladá sa originál listu o prehliadke mŕtveho najmenej v dvoch exemplároch,
- občiansky preukaz zomretého /pri cudzincoch cestovný doklad/,
Úmrtie vybavujú pozostalí osobne, alebo prostredníctvom pohrebnej služby na základe splnomocnenia pozostalých, najneskôr 5 pracovných dní po tom čo sa dozvedeli o úmrtí.
Úmrtný list sa vydáva príbuzným pri vybavovaní úmrtia ako aj žiadosť o príspevok na pohreb. Lehota na vybavenie - na počkanie a bez poplatku

Osobitná matrika Bratislava
Do osobitnej matriky sa zapisujú všetky matričné udalosti, ktoré nastali slovenským občanom v cudzine, t. j. narodenie dieťaťa, uzatvorenie manželstva a úmrtie občana v cudzine.
Náležitosti: osobná účasť alebo účasť osoby s overením splnomocnením, rodný list, sobášny list, úmrtný list.
Upozornenie: doklady musia byť overené príslušnými úradmi a preložené do slovenského jazyka /výnimku tvoria české doklady/
Poplatok za zápis do osobitnej matriky 10 Eur.

Osvedčenie o rodnom čísle
Náležitosti: osobná účasť žiadateľa, platný občiansky preukaz, rodný list.
Lehota na vybavenie: do 30 dní.

Ďalšie informácie žiadateľom poskytnú osobne alebo telefonicky na matričnom úrade.

ĎALŠIE ČINNOSTI

Matričný úrad spolu s ďalšími referátmi Klientskeho centra vo Fiľakove vykonáva aj osvedčovanie listín a podpisov, ktoré sú spoplatnené podľa platného Sadzobníka správnych poplatkov.

OSVEDČOVANIE LISTÍN sa vykonáva na počkanie.
Potrebné doklady - originál listiny, fotokópia listiny, správny poplatok 2 Eur v hotovosti za každú začatú stranu v slovenskom jazyku.

OSVEDČOVANIE PODPISOV sa vykonáva na počkanie.
Potrebné doklady - preukaz totožnosti osoby, ktorej podpis sa overuje / OP, CD /, listina na ktorej má byť podpis osvedčený, poplatok je 2 Eur v hotovosti za každý jeden osvedčený podpis.

Upozornenie - neosvedčujú sa podpisy na listinách ktoré budú použité v zahraničí a ak je listina napísaná v inom jazyku - to sa nevzťahuje na listiny napísané v českom jazyku, fyzická osoba, ktorej podpis sa osvedčuje, musí byť prítomná pri osvedčovaní podpisu.

Očkovanie vo Fiľakove 

10 odporúčaní pri COVID-19 [PDF, 340 kB]

Osoby s vyšším rizikom ochorenia [PDF, 984 kB]

Pomoc sebe a druhým [PDF, 773 kB]

SAD Lučenec, a.s. - Mimoriadné cestovné poriadky (platné od 2. apríla 2020 do 12. decembra 2020) [ZIP, 256 kB]

SAD Lučenec, a.s. - Výzva cestujúcim [PDF, 286 kB]

Opatrenia a rozhodnutia

Krízový plán pri predchádzaní šírenia ochorenia COVID-19 pre Mestský úrad Fiľakovo Mestskú políciu Fiľakovo a kancelárie Terénnej sociálnej práce [PDF, 228 kB]

Uznesenie Vlády SR č. 678 z 22. októbra 2020 [PDF, 202 kB]

Zbierka zákonov SR - Uznesenie Vlády SR č. 678 z 22.10.2020 [PDF, 190 kB]

Uznesenie vlády Slovenskej republiky č. 207 zo 6. apríla 2020 [PDF, 192 kB]

Usmernenie hlavného hygienika Slovenskej republiky - OE/791/86973/2020 [PDF, 553 kB]

Opatrenie Úradu verejného zdravotníctva Slovenskej republiky pri ohrození verejného zdravia - OLP/2777/2020 [PDF, 226 kB]

Rozhodnutie Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky - 2020/10610:1-A1030 [PDF, 179 kB]

Opatrenie Úradu verejného zdravotníctva Slovenskej republiky pri ohrození verejného zdravia - OLP/2775/2020 [PDF, 536 kB]

Opatrenie Úradu verejného zdravotníctva Slovenskej republiky pri ohrození verejného zdravia - OLP/2732/2020 [PDF, 407 kB]

Opatrenie Úradu verejného zdravotníctva Slovenskej republiky pri ohrození verejného zdravia - OLP/2731/2020 [PDF, 334 kB]


V priestoroch Okresného úradu Banská Bystrica je dňom 30.03.2020 zriadené Call centrum pre poskytovanie informácií k problematike koronavírusu.
Kontakt:
0961 699 555 - z verejnej pevnej siete a mobilných sietí
048/4306555 - z verejnej pevnej siete a mobilných sietí
Call centrum je možné kontaktovať od pondelka do piatka v čase od 08:00 hod. do 20:00 hod.

Programový rozpočet mesta Fiľakovo na roky 2024, 2025, 2026:

Programové rozpočty školských zariadení na roky 2024, 2025, 2026:

Stanovisko hlavného kontrolóra k Návrhu rozpočtu Mesta Fiľakovo na roky 2024 - 2026 [PDF, 720 kB]

Harmonogram prípravy návrhu a schválenia programového rozpočtu mesta na roky 2024-2026 [PDF, 165 kB]


Rozpočet 2022 - Ročné hodnotiace správy PRM k 31.12.2022


Programový rozpočet mesta Fiľakovo na roky 2023, 2024, 2025:

Programové rozpočty školských zariadení na roky 2023, 2024, 2025:


Register investičných akcií na rok 2022 [PDF, 395 kB]

Programový rozpočet mesta Fiľakovo na roky 2022, 2023, 2024:

Programové rozpočty školských zariadení na roky 2022, 2023, 2024:


Ročné hodnotiace správy programového rozpočtu k 31.12.2020:


Programový rozpočet mesta Fiľakovo na roky 2021, 2022, 2023:

Stanovisko hlavného kontrolóra k Návrhu rozpočtu Mesta Fiľakovo na roky 2021 - 2023 [PDF, 191 kB]

Programové rozpočty školských zariadení na roky 2021, 2022, 2023:


Monitorovacia správa programového rozpočtu mesta k 30.06.2020 [PDF, 1,02 MB]

Programový rozpočet mesta Fiľakovo na roky 2020, 2021, 2022:

Programové rozpočty školských zariadení na roky 2020, 2021, 2022:


Finančné plnenie programového rozpočtovania mesta Fiľakovo k 30.06.2019 [PDF, 162 kB]

Monitorovacia správa programového rozpočtu mesta k 30.06.2019 [PDF, 1,08 MB]


Programový rozpočet mesta Fiľakovo na roky 2019, 2020, 2021:

Programové rozpočty školských zariadení na roky 2019, 2020, 2021:


Rozpočet mesta Fiľakovo na roky 2018 - 2020


Štruktúra programového rozpočtu mesta Fiľakovo (platné od 1.1.2018) [PDF, 65 kB]


Programový rozpočet mesta Fiľakovo na roky 2017, 2018, 2019 schválený uznesením MZ č. 108 dňa 15.12.2016


Oznámenie o zverejnení návrhu rozpočtu mesta na roky 2017 - 2019


Rozpočtový harmonogram pre rok 2016 [PDF, 228 kB]


Oznámenie o zverejnení návrhu rozpočtu mesta na roky 2016 - 2018


Rozpočet mesta Fiľakovo na roky 2015-2017 schválený uznesením MZ č. 188 zo dňa 13.11.2014


Oznámenie o zverejnení návrhu rozpočtu mesta na roky 2015 - 2017


Rozpočet mesta Fiľakovo schválený uznesením MZ č. 101 z 5.12.2013 na roky 2014-2016


Harmonogram prípravy návrhu a schválenia rozpočtu mesta na roky 2014-2016 [PDF, 46 kB]


Ročné hodnotiace správy programového rozpočtu k 31.12.2012


Rozpočet mesta na roky 2013-2015


Programový rozpočet na obdobie 2012-2014


Hodnotiace správy jednotlivých aktivít k 31.12.2010


Programový rozpočet na obdobie 2011-2013


Plnenie programového rozpočtu mesta za rok 2009

  1. Hodnotiaca správa mesto Fiľakovo [PDF, 510 kB]
  2. Prehľad o plnení rozpočtu podľa jednotlivých aktivít - príjmy, výdavky [PDF, 182 kB]
  3. Hodnotiace správy príspevkových organizácií:
    a) Verejnoprospešné služby [PDF, 215 kB]
    b) Mestské kultúrne stredisko [PDF, 84 kB]
    c) Hradné múzeum [PDF, 60 kB]
  4. Hodnotiace správy školských zariadení:
    a) Základná škola, Školská 1, Fiľakovo [PDF, 56 kB]
    b) Základná škola s VJM, Mládežnícka 7, Fiľakovo [PDF, 63 kB]
    c) Základná škola s VJM Lajosa Mocsáryho, Farská lúka 64B, Fiľakovo [PDF, 52 kB]
    d) Základná škola, Farská lúka 64A, Fiľakovo [PDF, 58 kB]
    e) Základná umelecká škola [PDF, 31 kB]

Rok 2010


Rok 2009


Rok 2008


Rozpočtové pravidlá mesta Fiľakovo [PDF, 123 KB]

Rozpočtový harmonogram pre rok 2009 [PDF, 31 KB]

Formulár požiadavky na zmenu rozpočtu [XLS, 56 KB]

Rok 2024


Rok 2023


Rok 2022


Rok 2021


Rok 2020


Rok 2019

Čo má každý vedieť v prípade ohrozenia (základy sebaochrany a prvej pomoci) [PDF, 2,8 MB]

Povinnosti občanov pri ochrane pred požiarmi [PDF, 257 kB]

Kalendár podujatí v meste Fiľakovo [PDF, 4,94 MB]

1. Právo pokojne sa zhromažďovať zaručuje Ústava Slovenskej republiky. Výkon tohto práva upravuje zákon č. 84/1990 Zb. o zhromažďovacom práve v znení neskorších predpisov a slúži občanom na využívanie slobody prejavu a ďalších ústavných práv a slobôd, na výmenu informácií a názorov a na účasť na riešení verejných a iných spoločných záležitostí vyjadrením postojov a stanovísk. Za zhromaždenie sa považujú aj pouličné sprievody a manifestácie.

2. Na zhromaždenie nie je potrebné predchádzajúce povolenie štátneho orgánu, ale sú zakázané zhromaždenia v okruhu 50 m od budovy zákonodarných zborov alebo od miest, kde tieto zbory rokujú.

3. Zhromaždenie môže zvolať občan starší ako 18 rokov alebo právnická osoba (musí byť registrovaná na území Slovenskej republiky), alebo skupina osôb.

4. Zhromaždenia usporiadané právnickými osobami prístupných len ich členom alebo pracovníkom a menovite pozvaným hosťom, zhromaždenia usporiadané cirkvami alebo náboženskými spoločnosťami v kostole alebo v inej modlitebni, procesie, púte a iné sprievody a zhromaždenia slúžiace na prejavy náboženského vyznania, zhromaždenia konané v obydliach občanov a zhromaždenia menovite pozvaných osôb v uzavretých priestoroch nie je potrebné oznamovať (§ 4 ods. 1).

5. Ostatné zhromaždenia je zvolávateľ povinný písomne oznámiť Mestskému úradu vo Fiľakove (ďalej len „MsÚ“), Radničná 25, 986 01 Fiľakovo, aspoň 5 pracovných dní vopred. Oznámenie o zvolaní zhromaždenia je možné zaslať poštou, ale miestny úrad ho musí prijať aspoň 5 dní vopred, alebo je možné ho podať osobne v úradných hodinách u vedúceho oddelenia vnútornej správy MsÚ (na prízemí).

6. V oznámení musí zvolávateľ uviesť tieto údaje (§ 5 ods. 2):

  • v prípade fyzickej osoby: meno, priezvisko, rodné číslo, bydlisko a telefónne číslo zvolávateľa,
  • v prípade právnickej osoby: názov, sídlo, meno, priezvisko, bydlisko a telefónne číslo toho, kto je splnomocnený za právnickú osobu konať v jej mene, k oznámeniu pripojiť doklad o registrácii právnickej osoby,
  • miesto konania zhromaždenia - v prípade sprievodu uviesť východiskové miesto, presnú trasu a miesto ukončenia sprievodu, príp. priložiť k oznámeniu mapku s vyznačením trasy,
  • dátum konania zhromaždenia, čas začatia a aj predpokladaný čas ukončenia zhromaždenia,
  • účel zhromaždenia, ktorý nesmie smerovať k výzve popierať alebo obmedzovať osobné, politické alebo iné práva občanov pre ich národnosť, pohlavie, rasu, pôvod, politické alebo iné zmýšľanie, náboženské vyznanie a sociálne postavenie alebo na roznecovanie nenávisti a neznášanlivosti z týchto dôvodov, dopúšťať sa násilia alebo hrubej neslušnosti alebo inak porušovať ústavu a zákony,
  • predpokladaný počet účastníkov zhromaždenia,
  • počet usporiadateľov, starších ako 18 rokov a spôsob ich označenia,
  • meno, priezvisko, bydlisko a telefónne číslo toho, kto je splnomocnený konať v zastúpení zvolávateľa - musí byť uvedená iná osoba, než osoba uvedená ako splnomocnená zastupovať zvolávateľa v prípade, ak je ním právnická osoba.

7. Pri osobnom podávaní, ak oznámenie obsahuje všetky potrebné údaje, vedúci oddelenia vnútornej správy MsÚ toto potvrdí uvedením dňa a hodiny, kedy bola oznamovacia povinnosť splnená.

8. Obec zhromaždenie zakáže,

  • ak by oznámený účel zhromaždenia smeroval k výzve popierať alebo obmedzovať osobné, politické alebo iné práva občanov pre ich národnosť, pohlavie, rasu, pôvod, politické alebo iné zmýšľanie, náboženské vyznanie a sociálne postavenie alebo na podnecovanie nenávisti a neznášanlivosti z týchto dôvodov, dopúšťať sa násilia a hrubej neslušnosti, inak porušovať ústavu a zákony,
  • ak sa má konať na mieste, kde by účastníkom hrozilo závažné nebezpečenstvo pre ich zdravie,
  • ak sa na rovnakom mieste a v rovnaký čas sa má podľa skôr doručeného oznámenia konať zhromaždenie a medzi zvolávateľmi nedošlo k dohode o úprave času jeho konania,
  • ak sa má konať na rovnakom mieste a v rovnakom čase, kde už v zmysle platných právnych predpisov bolo povolené verejné kultúrne alebo športové podujatie,
  • ak sa má konať v mieste, kde by potrebné obmedzenie dopravy a zásobovania bolo v závažnom rozpore so záujmom obyvateľstva (§ 10 ods. 1, 2, 3).

9. O zákaze zhromaždenia obec rozhodne bezodkladne, najneskôr do 3 dní od okamihu, keď dostala platné oznámenie. Rozhodnutie vyvesí na svojej úradnej tabuli a týmto sa považuje rozhodnutie zvolávateľovi za doručené. Z uvedeného vyplýva, že zvolávateľ zhromaždenia je povinný 3 dni sledovať úradnú tabuľu MsÚ, ktorá je umiestnená pred budovou MsÚ a na webovom sídle mesta www.filakovo.sk. Proti rozhodnutiu obce môže zvolávateľ do 15 dní podať opravný prostriedok na súde (§ 11 ods. 1, 2 a 3).

10. Tomu, kto zvoláva alebo usporadúva zhromaždenie bez toho, že by splnil oznamovaciu povinnosť, alebo usporadúva zhromaždenie, ktoré bolo zakázané, alebo závažne poruší inú povinnosť zvolávateľa podľa zákona, môže byť uložená pokuta.

Rok 2023

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí – Füleki Hírlap prebiehajúcom počas novembra 2023 [PDF, 110 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí – Füleki Hírlap prebiehajúcom počas októbra 2023 [PDF, 108 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí – Füleki Hírlap prebiehajúcom počas septembra 2023 [PDF, 110 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí – Füleki Hírlap prebiehajúcom počas augusta 2023 [PDF, 109 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí – Füleki Hírlap prebiehajúcom počas júla 2023 [PDF, 105 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí – Füleki Hírlap prebiehajúcom počas júna 2023 [PDF, 107 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí - Füleki Hírlap prebiehajúcom počas mája 2023 [PDF, 109 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí - Füleki Hírlap prebiehajúcom počas apríla 2023 [PDF, 110 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí - Füleki Hírlap prebiehajúcom počas marca 2023 [PDF, 110 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí - Füleki Hírlap prebiehajúcom počas februára 2023 [PDF, 109 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí – Füleki Hírlap prebiehajúcom počas januára 2023 [PDF, 110 kB]


Rok 2022

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí – Füleki Hírlap prebiehajúcom počas novembra 2022 [PDF, 107 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí – Füleki Hírlap prebiehajúcom počas októbra 2022 [PDF, 108 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí – Füleki Hírlap prebiehajúcom počas septembra 2022 [PDF, 107 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí – Füleki Hírlap prebiehajúcom počas augusta 2022 [PDF, 108 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí – Füleki Hírlap prebiehajúcom počas júla 2022 [PDF, 108 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí – Füleki Hírlap prebiehajúcom počas júna 2022 [PDF, 108 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí - Füleki Hírlap prebiehajúcom počas mája 2022 [PDF, 109 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí - Füleki Hírlap prebiehajúcom počas apríla 2022 [PDF, 110 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí - Füleki Hírlap prebiehajúcom počas marca 2022 [PDF, 108 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí - Füleki Hírlap prebiehajúcom počas februára 2022 [PDF, 107 kB]


Rok 2021

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí - Füleki Hírlap prebiehajúcom počas decembra 2021 a januára 2022 [PDF, 108 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí - Füleki Hírlap prebiehajúcom počas novembra 2021 [PDF, 108 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí - Füleki Hírlap prebiehajúcom počas októbra 2021 [PDF, 108 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí - Füleki Hírlap prebiehajúcom počas septembra 2021 [PDF, 110 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí - Füleki Hírlap prebiehajúcom počas augusta 2021 [PDF, 108 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí - Füleki Hírlap prebiehajúcom počas júla 2021 [PDF, 110 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí - Füleki Hírlap prebiehajúcom počas júna 2021 [PDF, 111 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí - Füleki Hírlap prebiehajúcom počas mája 2021 [PDF, 108 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí - Füleki Hírlap prebiehajúcom počas marca a apríla 2021 [PDF, 110 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí - Füleki Hírlap prebiehajúcom počas februára 2021 [PDF, 108 kB]


Rok 2020

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí - Füleki Hírlap prebiehajúcom počas decembra 2020 a januára 2021 [PDF, 110 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí - Füleki Hírlap prebiehajúcom počas novembra 2020 [PDF, 111 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí - Füleki Hírlap prebiehajúcom počas októbra 2020 [PDF, 110 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí - Füleki Hírlap prebiehajúcom počas septembra 2020 [PDF, 111 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí - Füleki Hírlap prebiehajúcom počas augusta 2020 [PDF, 108 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí - Füleki Hírlap prebiehajúcom počas júla 2020 [PDF, 108 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí - Füleki Hírlap prebiehajúcom počas júna 2020 [PDF, 107 kB]

Zápisnica z elektronického rokovania Redakčnej rady Fiľakovských zvestí - Füleki Hírlap prebiehajúcom počas mája 2020 [PDF, 109 kB]

Zápisnica napísaná na zasadnutí Redakčnej rady Fiľakovských zvestí - Füleki Hírlap konanom dňa 6. apríla 2020 [PDF, 107 kB]

Zápisnica napísaná na zasadnutí Redakčnej rady Fiľakovských zvestí - Füleki Hírlap konanom dňa 9. marca 2020 [PDF, 109 kB]

Zápisnica zo zasadnutia 6. februára 2020 [PDF, 37 kB]
Prezenčná listina [PDF, 34 kB]

Zápisnica zo zasadnutia 10. januára 2020 [PDF, 36 kB]
Prezenčná listina [PDF, 37 kB]


Rok 2019

Zápisnica zo zasadnutia 6. novembra 2019 [PDF, 37 kB]
Prezenčná listina [PDF, 125 kB]

Zápisnica zo zasadnutia 4. októbra 2019 [PDF, 54 kB]
Prezenčná listina [PDF, 17 kB]

Zápisnica zo zasadnutia 4. septembra 2019 [PDF, 53 kB]
Prezenčná listina [PDF, 24 kB]

Zápisnica zo zasadnutia 29. júla 2019 [PDF, 36 kB]
Prezenčná listina [PDF, 124 kB]

Zápisnica zo zasadnutia 8. júla 2019 [PDF, 37 kB]
Prezenčná listina [PDF, 130 kB]

Zápisnica zo zasadnutia 12. júna 2019 [PDF, 37 kB]
Prezenčná listina [PDF, 147 kB]

Zápisnica zo zasadnutia 14. mája 2019 [PDF, 37 kB]
Prezenčná listina [PDF, 127 kB]

Zápisnica zo zasadnutia 2. apríla 2019 [PDF, 38 kB]
Prezenčná listina [PDF, 134 kB]

Zápisnica zo zasadnutia 5. marca 2019 [PDF, 37 kB]
Prezenčná listina [PDF, 133 kB]

Zápisnica zo zasadnutia 5. februrára 2019 [PDF, 41 kB]
Prezenčná listina [PDF, 23 kB]

Musíme každý rok podať žiadosť na úľavu, resp. na odpustenie poplatku za komunálne odpady?
Poplatník preukazujúci nárok na zníženie, odpustenie alebo vrátenie poplatku, je povinný predkladať žiadosť o zníženie, odpustenie alebo vrátenie poplatku každoročne, spolu s príslušnými dokumentmi.

Čo je potrebné k prihláseniu k trvalému, resp. prechodnému pobytu?
Občan je povinný predložiť doklad o totožnosti za každého člena rodiny, rodný list dieťaťa vydaný orgánmi SR ak ide o dieťa do 18 rokov, za každé dieťa do 18 rokov. Údaje potrebné na účel overenia vlastníckeho práva alebo spoluvlastníckeho práva k budove alebo jej časti a písomné potvrdenie o súhlase s prihlásením občana na trvalý pobyt s osvedčeným podpisom vlastníka alebo všetkých spoluvlastníkov. V prípade, že sa občan prihlasuje k prechodnému pobytu, je potrebné predložiť aj overenú nájomnú zmluvu.

Treba vrátiť známku pri odhlasovaní psa z evidencie?
V prípade odcudzenia, zničenia alebo straty evidenčnej známky, vydá Mesto Fiľakovo držiteľovi psa náhradnú evidenčnú známku za úhradu vo výške 3,50 €. Nevrátenie evidenčnej známky psa pri jeho odhlásení sa považuje za jej stratu a držiteľ  psa je povinný uhradiť poplatok vo výške 3,50 € v hotovosti do pokladne MsÚ.

Pri spoluvlastníctve nehnuteľností kto podáva daňové priznanie k dani z nehnuteľností?
Ak je nehnuteľnosť v spoluvlastníctve viacerých daňovníkov, daňovníkom dane z nehnuteľnosti je každý spoluvlastník podľa výšky svojho spoluvlastníckeho podielu. Ak sa všetci spoluvlastníci dohodnú, daňovníkov dane zastupuje jeden z nich a ostatní spoluvlastníci za daň ručia do výšky svojho podielu na dani.  Ak je nehnuteľnosť v bezpodielovom spoluvlastníctve manželov, daňovníkom dane z pozemkov sú obaja manželia, ktorí ručia za daň spoločne a nerozdielne.

Overujete aj listiny, ktoré sú písané v maďarskom jazyku?
Neoverujeme, cudzojazyčné doklady overuje len notár.

Kedy sa môže najskôr zosobášiť?
Žiadosť musí podať ženích alebo nevesta pred sobášom min. 7 dní, aj s požadovanými dokladmi. Ak je jeden zo snúbencov cudzinec, tak sa žiadosť podáva so všetkými dokladmi pre uzavretie manželstva min. 14 dní pred uzavretím manželstva.

Vydávate aj rodný list, keď sa dieťa narodilo mimo Fiľakova?
Áno, vydávame. Elektronickou formou sa vyžiada z príslušnej matriky z miesta narodenia. V nasledujúci pracovný deň po podaní žiadosti sa vyhotoví rodný list a klient si ho môže prevziať v Klientskom centre MsÚ.

Kedy sa má platiť daň z nehnuteľností, daň za psa a za komunálny odpad?
Dane a poplatky sa platia po doručení rozhodnutia v termínoch uvedených v rozhodnutí. V prípade, že rozhodnutie ešte nebolo doručené, ale daň je vyrubená, je možnosť zaplatiť aj skôr.

Môže sa platiť kartou?
Nie, na MsÚ nemáme terminál. Všetko sa platí v hotovosti alebo na účet MsÚ.

Aká je platnosť parkovacieho preukazu?
Neprenosná parkovacia karta je platná od dátumu vydania do  konca kalendárneho roka, v ktorom bola vydaná.

Dokumenty

Rekapitulácia výberu nájomcov

Poradovník uchádzačov


12-bytový nájomný dom pre marginalizované komunity na Železničnej ulici

Mesto Fiľakovo, IČO: 00316075, Radničná 25, 986 01 Fiľakovo, www.filakovo.sk, email: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript., tel: 047/4381001 ako prevádzkovateľ informačného systému zverejňuje za účelom dodržiavania spravodlivosti a transparentnosti voči dotknutým osobám toto vyhlásenie o ochrane osobných údajov pod názvom:

Zásady ochrany osobných údajov [PDF, 267 kB]

Príloha k Zásadám ochrany osobných údajov - možnosti odvolania súhlasu [PDF, 38 kB]

2023

2022

2021

2020

2019

2018

2017

2016

Stav platný k 1.6.2023 [PDF, 89 kB]

Stav platný k 31.12.2022 [PDF, 89 kB]

Stav platný k 31.12.2021 [PDF, 90 kB]

Stav platný k 31.12.2020 [PDF, 93 kB]

Stav platný k 29.1.2019 [PDF, 97 kB]

Volebný obvod č. 1

Ulice: Gorkého, Jánošíkova, Poľná, Partizánska, Tajovského, Hviezdoslavova, Športová, Kalajová, B. Němcovej, Biskupická, Obrancov mieru, Malocintorínska, Železničná, Bottova, Záhradnícka, Parková, Sládkovičova, Ulica Viliama Hulitu

Ing. Ladislav Fehér
email: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
ALIANCIA - Maďari. Národnosti. Regióny.
člen mestskej rady

Margita Oroszová
email: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
ALIANCIA - Maďari. Národnosti. Regióny.
predsedníčka komisie pre kultúru

PhDr. Róbert Rubint
email: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
ALIANCIA - Maďari. Národnosti. Regióny.
člen mestskej rady, predseda komisie pre ochranu verejného záujmu pri výkone funkcií verejných funkcionárov

Bc. Csaba Nagy
email: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
ALIANCIA - Maďari. Národnosti. Regióny.
predseda komisie finančnej a správy mestského majetku


Volebný obvod č. 2

Ulice: Mocsáryho, Školská, 1. mája, Štúrova, Vajanského, Čajkovského, 29. augusta, Kukučínova, Mládežnícka, Čsl. armády, Družstevná, Ružová, Tulipánová, Kvetná, Fialková, B. Bartóka, Jókaiho, Smetanova, Námestie Slobody, SNP, Malá, Koháryho nám., Nám. Padlých hrdinov, Rázusova, Hlavná, Podhradská, Trhová, Radničná, Baštová, Jilemnického

Mgr. Attila Visnyai
email: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
ALIANCIA - Maďari. Národnosti. Regióny.
zástupca primátora mesta

Alexander Mede
email: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
ALIANCIA - Maďari. Národnosti. Regióny.
predseda komisie pre šport a telesnú výchovu

Ing. László Kerekes
email: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
ALIANCIA - Maďari. Národnosti. Regióny.
predseda komisie pre výstavbu, životné prostredie a územné plánovanie

Mgr. Teréz Zupko
email: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
ALIANCIA - Maďari. Národnosti. Regióny.
predsedníčka komisie sociálnych vecí a zdravotníctva


Volebný obvod č. 3

Ulice: Hollého, Tehelná, Šávoľská cesta, Továrenská, kpt. Nálepku, Lučenská, I. Madácha, Egreš, Moyzesova, B.S. Timravy, Bernolákova, Jesenského Mlynská, Úzka, Gemerská, Tichá, Viničná, Farská Lúka, Daxnerova, Puškinova, Švermova, J. Kalinčiaka, J. Kráľa, Odborárska, Tolstého, Ulica Cebriánova

Zoltán Anderko
email: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
ALIANCIA - Maďari. Národnosti. Regióny.
predseda komisie regionálnej politiky, podnikateľská a cestovného ruchu

Dávid Szvorák
email: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
ALIANCIA - Maďari. Národnosti. Regióny.
člen mestskej rady

PaedDr. Tímea Tankina Tóth
email: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
ALIANCIA - Maďari. Národnosti. Regióny.
členka mestskej rady

Erik Kelemen
email: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
ALIANCIA - Maďari. Národnosti. Regióny.
predseda komisie ochrany verejného poriadku a dopravy

Csilla Gallová
email: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
ALIANCIA - Maďari. Národnosti. Regióny.
predsedníčka komisie pre školstvo, vzdelávanie a mládež

Používame malé dátové súbory tzv. cookies
Webová stránka www.filakovo.sk používa cookies na spracúvanie a ukladanie údajov za účelom riadneho fungovania tejto webstránky. Tieto cookies neukladajú ani nespracúvajú žiadne osobné údaje. Súbory cookies môžete prijať alebo odmietnuť kliknutím na jednotlivé tlačidlá. V prípade odmietnutia bude táto webová stránka spracovávať iba nevyhnutné cookies, ktoré slúžia na zabezpečenie riadnej funkcionality webstránky.